Η ομιλία του Κώστα Μίσσα

| Νέα του Σ.Ε.Π.Κ.
missas_mikri.jpg Στο σεμινάριο ενημέρωση των σωματείων της ΕΣΚΑΝΑ για τους νέους κανονισμούς και το αναπτυξιακό πρόγραμμα ο ομοσπονδιακός τεχνικός Κώστας Μίσσας έκανε μια πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία καταθέτοντας απόψεις για συγκεκριμένα ζητήματα που αφορούν το μπάσκετ.
missas.jpg Στο πρόφατο σεμινάριο ενημέρωση των σωματείων της ΕΣΚΑΝΑ για τους νέους κανονισμούς και το αναπτυξιακό πρόγραμμα ο ομοσπονδιακός τεχνικός Κώστας Μίσσας έκανε μια πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία κατάθεση απόψεων που αναφέρουμε πιο κάτω.

Αναλυτικά:

"Αν κάνουμε μια έρευνα στα πρωταθλήματα ανδρών και γυναικών και κατγράψουμε τον αριθμό ελλήνων αθλητών και αθλητριών τις ηλικίες τους και τον χρόνο συμμετοχής τους θα καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι χρειαζόμαστε άμεσα ανανέωση του έμψυχου υλικού.

Είναι γεγονός ότι υπάρχουν προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής , ελευθέρου χρόνου των παιδιών αλλά και έλλειψη τεχνογνωσίας στην δημιουργία προγραμμάτων υποδομής .

Είναι όμως ακόμη πιο σημαντικό να δούμε τι εμείς πρέπει να κάνουμε και όχι τι πρέπει να κάνουν οι άλλοι για μας .

Ξεκινάμε απαντώντας σε δύο ερωτήσεις :

Α) Πόσο πραγματικά θέλουμε να δουλέψουμε στην υποδομή ; Διότι αυτό σημαίνει πόσο υπομονή έχουμε για να οργανώσουμε ένα πρόγραμμα και να περιμένουμε τα αποτελέσματά του

Β) 1. Ξέρουμε να στήσουμε το πρόγραμμα ; Δηλαδή ποιοι είναι οι στόχοι : Η κατάκτηση του παιδικού ή εφηβικού πρωταθλήματος ή η παραγωγή αθλητών και αθλητριών;

2. Οι προπονητές έχουν τις γνώσεις να εκτελέσουν το πρόγραμμα βάσει των στόχων που πρέπει να βάλουν οι διοικήσεις των ομάδων ;

Αν πραγματικά θέλουμε συνειδητά να ακολουθήσουμε ένα πρόγραμμα παραγωγής αθλητών και αθλητριών πρέπει :

*Να επιλέξουμε προπονητές με διάρκεια τουλάχιστον τριετή

*Δεν στοχεύουμε το άμεσο αποτέλεσμα αλλά την παραγωγή και προετοιμασία αθλητών και αθλητριών , χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα κυνηγήσουμε ένα πρωτάθλημα εάν συμβεί να έχουμε καλό υλικό .

*Μας ενδιαφέρει το κοινωνικό έργο που παράγεται όταν ασχολούμαστε με παιδιά

*Δεν παρεμβαίνουμε στο έργο των προπονητών και ιδιαίτερα οι γονείς -παράγοντες που είναι απαραίτητοι την σημερινή εποχή αλλά πρέπει να έχουν ιδιαίτερη ευαισθησία .

Ιδιαίτερη σημασία στην νοοτροπία , στους κανόνες συμπεριφοράς και στην σωστή λειτουργία του προγράμματος.

Η δομή του προγράμματος πρέπει να περιλαμβάνει :

Ακαδημίες

Προ μίνι & Μίνι -μπάσκετ : ¨Ενας προπονητής

Παμπαίδες -Παγκορασίδες & Παίδες -Κορασίδες : ¨Ενας προπονητής

Έφηβοι -νεανίδες & επίλεκτη ομάδα : Ένας προπονητής

Όλος ο σχεδιασμός ελέγχεται από άνθρωπο της διοίκησης

Το αγωνιστικό πρόγραμμα σχεδιάζεται και ελέγχεται από τον προπονητή της α΄ ομάδας με άμεσο συνεργάτη τον προπονητή των εφήβων -νεανίδων .

Το αγωνιστικό μέρος του προγράμματος αποτελείται :

*Ανάλογα με την ηλικία αντίστοιχα ποσοστά δουλειάς στα αντικείμενα που επιλέγονται από την βασική τεχνική , θεμελίωση και τακτική .

*Τα βασικά αντικείμενα που επιλέγονται αποτελούνται από την βασική τεχνική , ατομική επίθεση -άμυνα , την συνεργασία δύο παικτών , τριών παικτών .Στις μικρές ηλικίες χρησιμοποιούμε 80% θέματα που αναφέρονται στα βασικά έως 30% στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Οι αθλητές και αθλήτριες εκπαιδεύονται σε όλες τις επιθέσεις στην ηλικία των εφήβων και νεανίδων . Σημαδεύουμε τις πιθανές θέσεις που μπορούν να αγωνιστούν στο μέλλον .

*Η τακτική ανάλυση έχει απόλυτη σχέση με την ηλικία των αθλουμένων π.χ. είναι απαράδεκτο να διδάσκουμε «σκριν» στο μίνι μπάσκετ .

Σχετικά με τον τρόπο δουλειάς με τις ηλικίες και πλήρες ασκησιολόγιο περιλαμβάνεται στο βιβλίο «Φιλοσοφία και αγωνιστικές κατευθύνσεις» που έχει εκδώσει η ΕΟΚ .

*Η προπόνηση των επιλέκτων παιδιών έχει ιδιαιτερότητες και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί

*Η ψυχολογική παρέμβαση είναι απαραίτητη . Πρέπει να μιλάμε με τα παιδιά , να τους δίνουμε λύσεις στα προβλήματά τους και να τα κατευθύνουμε στις ουσιαστικές αξίες που έχει το ομαδικό άθλημα

*Οι εποχές άλλαξαν , γι΄αυτό πρέπει να ανακαλύψουμε νέες μεθόδους επικοινωνίας με τα παιδιά

*Η μάθηση της σωστής αθλητικής νοοτροπίας είναι ευθύνη και των προπονητών .

Στις δύσκολες εποχές που ζούμε αν θέλουμε να έχουμε ουσιαστική συμμετοχή στην παραγωγή αθλητών και αθλητριών πρέπει :

Να μην κατηγορούμε κανένα !

Να μην περιμένουμε τίποτα!

Αλλά να κάνουμε κάτι ! "